دستگاه طلق پرس کارت
راهنمای خرید دستگاه طلق پرس کارت

راهنمای خرید دستگاه پرس کارت

برای پرس کردن طلق ها و رول ها نیازمند یک ابزار یا دستگاه  مخصوص و مناسب هستیم که این دستگاه را لمینیتر یا دستگاه پرس کارت می گویند که در ادامه به طور کامل با انوان آن و ویژگی آن آشنا خواهیم شد .

دستگاه پرس کارت چیست ؟

دستگاه پرس کارت ( لمینتر ) یک وسیله برقی اداری است که توسط آن طلق پرس را روی اسناد و مدارک پرس می کنند . طلق پرس در واقع مواد مصرفی دستگاه پرس کارت است که در دو نوع رولی ( فیلم ) و ورقه ای ( شیت ) در بازار یافت می شود . عمل پرس کردن  برگشت ناپذیر است یعنی پس انجام پرس نمی توانیم کاغذ را از پوشش جدا کنیم .

دستگاه طلق پرس کارت

بررسی انواع پرس کارت

دستگاه لمینت ( پرس کارت )  گرم :

این دستگاه عمل پرس کردن را توسط گرما انجام می شود . در این دستگاه طلق پرس با جذب گرما و حرارت مناسب روی سطح کاغذ مورد نظر می چسبد . لمینت گرم از قدیمی ترین روش پرس کردن می باشد .

دستگاه لمینت ( پرس کارت ) سرد :

برخی اسناد و مدارک  در اثر گرما و حرارت رنگ و کیفیت خود را از دست می دهند از این رو دستگاه پرس کارت سرد طراحی شدند تا بدون دخالت گرما و حرارت عمل پرس کردن را انجام دهند.

دستگاه پرس کارت رومیزی 

یکی از انواع دستگاه ها در پرس کردن لمینت دستگاه پرس کارت رومیزی است که در سایز های کوچک تا متوسط طراحی شده اند ، این محصول مدت هاست که در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .

چگونه دستگاه پرس کارت مناسب خود را تهیه کنیم ؟

برای انتخاب دستگاه لمینت مناسب عواملی وجود دارند که باید به ان توجه شود که در ادامه به بررسی هر کدام از انها خواهیم پرداخت .

دستگاه طلق پرس کارت

انتخاب دستگاه پرس کارت با توجه به بودجه :

با تعین بودجه در مرحله اول انتخاب دستگاه پرس برای افراد اسان تر می شود . زیرا افراد بین تعدادی  مشخص از دستگاه های پرس به انتخاب دستگاه مورد نیاز خود خواهند پرداخت .

انتخاب دستگاه لمینت سرد یا گرم :

قبل از انتخاب دستگه پرس کارت خود اول باید مشخص کنید که به پرس گرم یا پرس سرد نیاز دارید ، البته امروزه دستگاه هایی طراحی و تولید شده اند که هم قابلیت پرس گرم و هم قابلیت پرس سرد دارند که این دستگاه کاربردی تر می باشند و در زمینه های مختلف می توان از آن ها استفاده کرد.

انتخاب دستگاه پرس بر اساس سایز و اندازه دستگاه :

نکته  بعدی که در خرید دستگاه پرس کارت باید به ان توجه شود ، فضای محل کار می باشد . اگر محل کار شما فضای کوچکی دارند دستگاه های پرس کارت رومیزی انتخاب مناسبی برای شما می باشند البته این دستگاه ها برای فعالیت های سنگین پاسخگو نیاز افراد نیستند و فقط برای استفاده های محدود برای کاربران کاربرد دارد .

انتخاب دستگاه بر اساس یک طرفه یا دو طرفه بودن پرس :

گروهی از دستگاه های لمینت قابلیت پرس دو طرفه دارند یعنی دو طرف کاغذ توسط طلق پرس پوشانده می شود اما گروهی دیگر فقط قابلیت ایجاد پوشش در یک طرف کاغذ را دارند توجه شود که اگرچه هر دو نوع با کیفیت هستند اما طلق پرس های دو طرفه از دوام و مقاومت بالاتری برخوردار می باشند .

انتخاب دستگاه لمینت بر اساس اندازه کاغذ :

دستگاه های لمینت متفاوتی برای سایز ها و اندازه های مختلف طراحی شده اند و هر کدام برای سایزهای مشخصی کاربرد دارند . حتما دستگاه خود را بر اساس ابعاد مورد نظرکاغذ یا اسناد خود خریداری کنید.

مواد مصرفی دستگاه طلق پرس کارت ها 

همان طور که ذکر شد این محصول برای لمینت کردن اسناد و مدارک مورد استفاده قرار می گیرد تا آن ها در برابر عوامل طبیعی و غیر طبیعی تخریب کننده حفظ کند . 

انواع طلق پرس ها شامل طلق پرس مات و براق  A3 ، طلق پرس مات و براق A4 ، طلق پرس  مات و براق A5 و … ملزومات و مواد مصرفی دستگاه طلق پرست کارت ها هستند .