کارتریج جوهر افشان
نحوه نگهداری از کارتریج جوهر افشان

نکات  نگهداری از کارتریج جوهر افشان 

کارتریج های جوهر افشان از لوازم مصرفی در پرینترهای جوهر افشان می باشند که ضمن انتخاب و خرید کارتریج جوهر افشان مناسب در نگهداری از آن نیز باید دقت و توجه لازم را داشته باشید تا ضمن استفاده از این محصول برای طولانی مدت ، کیفیت چاپ را نیز حفظ کرده و با استفاده از آن آثار چاپی مناسب و با کیفیتی را ایجاد کنید و در ضمن از آسیب های احتمالی پرینترهای جوهر افشان نیز جلوگیری کنید .

نگهداری از کارتریج های جوهر افشان از صرف هزینه اضافه برای تهیه مجدد کارتریج جوهر افشان و همچنین هزینه برای تعمیرات کارتریج و پرینتر جلوگیری می کند  کارتریج های جوهر افشان دارای قیمت بسیار گرانی هستند از این رو مراقبت نگه داری از آن ها بسیار مهم و ضروری می باشد تا به کاربرن هزینه اضافی و مجدد تحمیل نگردد .

کارتریج جوهر افشان

 

محیط نگهداری از کارتریج جوهر افشان 

محیط نگهداری از کارتریج ها نکاتی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید ، این محیط شامل عوامل طبیعی می باشد که به شدت به کیفیت کارتریج و همچنین دوام جوهر اثر گذار است از این رو همواره باید بهترین محیط را برای نگهداری از این لوازم حساس در چاپ و پرینت انتخاب کنید .

دمای محیط :

دمای محیط نگه داری از کارتریج های جوهر افشان بسیار مهم می باشد و حتما باید محیط دارای دمای مناسب و معمولی باشد ، هوای بیش از حد گرم به شدت به جوهر کارتریج آسیب وارد می کند زیرا این هوا باعث به جوش آمدن جوهر کارتریج شده و باعث ایجاد حباب های زیادی در جوهر می شود از این رو جوهر کیفیت خود را از دست داده و همچنین مواقعای نیز این جوهر از مخزن خارج شده و کارتریج نیز دارای ظاهر کثیف و بی کیفیت می شود .

دقت داشته باشید هوای گرم در تبخیر جوهر و همچنین خشک شدن آن نیز نقش دارد از این رو بهتر است دمای محیط را در حد استانداردی قرار دهید ، توجه داشته باشید که هوای سرد نیز چندان برای جوهر های کارتریج مناسب نمی باشد از این رو هرگز جوهر را در هوای بیش از حد سرد قرار ندهید زیرا باعث افت کیفیت جوهر می شود.

کارتریج جوهر افشان

محیط دارای تهویه :

دقت داشته باشید که کارتریج جوهر افشان خود را باید در محیط دارای تهویه قرار دهید تا هوای محیط مرتب عوض شود و دمای محیط بیش از حد سرد و یا گرم نشود .

عدم تابش نور به کارتریج :

نور به شدت به کارتریج ها آسیب وارد می کند از این رو بهتر است کارتریج خود را در معرض نور قرار ندهید زیرا نور باعث گرم شدن و همچنین باعث آسیب به رنگ جوهر کارتریج می شود از این رو شاهد جوهر بی کیفیت خواهیم بود که با استفاده از آن نمی توانیم چاپ مناسب و با کیفیت را ایجاد کنیم .

نگهداری کارتریج دور از گرد و غبار :

گرد و غبار از جمله عواملی می باشد که به شدت به کارتریج جوهر افشان آسیب وارد می کند ، این گرد و غبار به هد کارتریج به خصوص منافذ آن نفوذ کرده از این رو برخی از منافذ ها مسدود شده و باعث می شود جوهر به خوبی به صفحات نرسد از این رو شاهد چاپ بی کیفیتی خواهیم بود .

دقت داشته باشید که گرد و خاک ممکن است به سایر قطعات نیز نغو کرده و شاهد بی کیفیت چاپ و همچنین اختلال در روند صحیح کارکرد محصول شویم ، گرد و خاک در خشک شدن جوهر نیز اثر گذار است ، از این رو بهتر است هرگز کارتریج جوهر افشان خود را در برابر گرد و خاک قرار ندهید .

روش مراقبت از کارتریج جوهر افشان 

همواره عواملی وجود دارد که اگر کاربر آن ها را در استفاده و همچنین زمان نگه داری از کارتریج رعایت کند ضمن افزایش طول عمر محصول می تواند استفاده بهینه از کارتریج جوهر افشان داشته باشد و از نظر هزینه نیز در صرفه اقتصادی بوده و هزینه اضافی بر وی تحمیل نشود .

 

باز نکردن بسته بندی تا زمان استفاده :

بسته بندی کارتریج ها با استاندارد ترین روش ها انجام می شود تا محصول مورد نظر از آسیب های احتمالی حفظ گردد  این بسته از نفوذ گرد و خاک به کارتریج ، نفوذ رطوبت ، نتابش نور به کارتریج ، هوا کشیدن کارتریج و … جلوگیری می کند از این رو ضمن حفظ کیفیت کارتریج جوهر افشان و جوهر ذخیره شده در آن از خشک شدن جوهر نیز جلوگیری می شود.

از این رو بهتر است تا زمان استفاده از کارتریج جوهر افشان هرگز بسته را باز رنکنید و محصول موزد نظر را از آن خارج نکنید تا کارتریج جوهر افشان شما کیفیت و دوام خود را حفظ کند و از آسیب های احتمالی در امان بماند .

 

قرار دادن کارتریج جوهر افشان به سمت بالا :

یکی از نماتی که در زمان استاده از کارتریج ها باید به آن دقت داشته باشید قرار دادن کارتریج به حالتی است که در دستگاه قرار می دهید از این رو کارتریج های جوهر افشان را به سمت بالا نگه داری کنید زیرا این روی ضمن حفظ کارتریج از آسیب های احتمالی از ریختن و نشت جوهر به خرج از مخزن نیز جلوگیری می کند از این رو کارتریج نیز تمیز می ماند و همچنین ضمن جلوگیری از هدر رفتن جوهر کارتریج از هدر رفتن پول کاربر نیز جلوگیری می شود .

اگرچه رعایت این نکته برای تمامی کارتریج ها توصیه می شود اما در کارتریج هایی که دارای چند رنگ می باشند حتما حتما کارتریج باید به سمت با قرار بگیرد .

 

 

کارتریج جوهر افشان

 

بهترین محیط برای نگهداری از کارتریج جوهر افشان 

دقت داشته باشید که بهترین محیط برای نگهداری از کارتریج جوهر افشان محیطی خنک و فاقد نور بوده که  گرد و خاک نیز در آن محیط جریان ندارد ،همچنین این محیط باید دارای تهویه باشد .هرگز کارتریج لیزری را در کنار پنجره نگه داری نکنید . توجه داشته باشید که کارتریج ها را هرگز نباید در اتاق های روشن نگه داری کرد زیرا اتاق روشن به شدت به کارتریج آسیب ئارد می کند .

کارتریج های جوهر افشانی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند حداقل تا شش ماه می توانستیم آن ها را نگه داری کنیم اما کارتریج های جوهر افشانی که اخیرا وارد بازار شده اند از دوام بالایی برخوردرای بوده و اگر نکات استفاده از آن را رعایت کنیم تا دو سال این محصول از قابلیت نگه داری برخوردار است .