پول شمار چیست ؟
پول شمار چیست ؟

پول ( اسکناس ) شمار چیست ؟


تمامی افراد در زندگی خود با انواع وجه نقد و اسکناس ها رو به رو هستند که لازم است این اسکناس ها شمارش شوند تا کاربر از مقدار اسکناس ها و یا وجوه نقد موجود آگاه شود.

تجربه شمارش پول و اسکناس را همه ما در طول زندگی خود داشته ایم و گاها در شمارش آن ها دچار خطا و اشتباه شده و بار ها و بارها چند اسکناس را مورد شمارش قرار داده ایم .تصور کنید در مشاغلی که روزانه حجم زیادی از اسکناس ها مبادله می شود چطور می شود این اسکناس ها را بدون خطا شمارش کرد .

اگر چه بسیاری از فعالیت ها به صورت بانکی و اینترنتی انجام می شود و انواع کارت های بانکی در زندگی مورد استفاده قرار می گیرد اما همچنان پول نقد و اسکناس ها میان افراد مبادله می شود که گاهی افراد در شمارش ان ها دچار خطا می شوند و همچنین گزارشی که از شمارش اسکناس ها داده می شود معتبر نبوده و دچار اشتباه و خطا است .

مخترعین با شناسایی محدودیت های شمارش اسکناس ها به صورت دستی و توسط کاربر لوازمی را طراحی و تولید کردندکه تمامی اسکناس ها را در کوتاه ترین زمان و بدون هیچ خطایی شمارش می کند تا آمار دقیقی از وجوه نقد در اختیار کاربر قرار بگیرد .

پول شمار

 

پول شمار چه کاربردی دارد ؟

پول شمار دستگاهی برای شمارش پول و اسکناس ها می باشد که با استفاده از این محصول می توانید وجوه نقد ، اسکناس ها و … را در کوتاه ترین زمان ممکن و همچنین بدون اشتباه و خطا  شمارش کنید و تمامی محدودیت های شمارش دستی را برطرف کنید.

 

 

پول شمار

بانک ها اولین مشاغل و یا مکان ها هستند که استفاده گسترده و مداوم از این محصول کاربردی دارند به طوری که در دوره اول اختراع این محصول کاربردی تنها بانک ها از انواع اسکناس شمارها استفاده می کردند .

در دوره اول اختراع این محصول مهم و کاربردی محدودیت زیادی در طراحی و تولید آن وجود داشت به طوری که تنها تعداد انگشت شماری از پول شمارها روانه بازار شدند که از قیمت زیادی نیز برخوردار بودند و تمامی افراد قابلیت خرید و استفاده از آن را نداشتند و همچنین با قابلیت ها و ویژگی های انی محصول کاربردی چندان آشنا نبودند .

اما امروزه از استفاده از این محصول کاربردی تنها به بانک ها بسنده نمی شود با افزایش جمعیت و همچنین افزایش مبادله پول نقد میان افراد و کاربران خطا در شمارش و محاسبه پول افزایش یافت به طوری که افراد زیادی در امورات خود به این محصول نیاز داشتند از این رو طراحان توانستند این محصول را در ویژگی ها و قابلیت های مناسب تر و همچنین با قیمت ارزان تر و مناسب تر وارد بازار کنند تا کاربران در مشاغل مختلف بتوانند از این محصول کاربردی استفاده کنند .

صرافی ها ، فروشگاه های بزرگ ، خزانه داری ها بیش ترین مقدار مصرف از این محصول را دارند به طوری که در صورت عدم وجود اسکناس شمار در این مکان ها افراد با مشکلات و محدودیت های زیادی رو به رو خواهند شد ، به طوری کلی می توان گفت در هر شغلی که روزانه پول نقد و انواع اسکناس ها مبادله می شود افراد به اسکناس شمار نیاز دارند تا دقت و سرعت در فعالیت روزانه شان افزایش یابد .

سورتر بانکی چیست ؟

سورتر بانکی نمونه کامل شده و پیشرفته دستگاه پول شمار می باشد که در واقع یک پول شمار هوشمند محسوب می شود این محصول کاربردی ضمن تمامی اسکناس ها را بدون هیچ محدودیتی و در کوتاه ترین زمان ممکن شمارش می کند اما از قابلیت های دیگری هم برخوردار می باشد که ارزش این محصول را چند برابر می کند .

اسکناس های تقلبی از جمله مواردی هستند که بازار را با مشکل و محدودیت های زیادی رو به رو می کند به طوری که در صورت ورود این اسکناس ها به چرخه بازار در کسب و کار افراد مشکلات زیادی ایجاد می شود از این رو صرافی ها و یا افرادی که با وجوه نقد سر و کار زیادی دارند بیش تر از سایر افراد با این اسکناس ها مواجه خواهند شد .

شناسایی و تشخیص اسکناس های تقلبی رفته رفته سخت تر و سخت تر می شود به طوری که افراد متخصص در این زمینه نیز گاها با اشتباه و خطا رو به رو می شوند که تنها با یک دستگاه مناسب و پیشرفته می تواند این اسکناس ها های جعلی و تقلبی را از میان انبوه اسکناس های موجود تشخیص دهد .

 

 

پول شمار

سورتر هم زمان با شمارش اسکناس ها و وجوه نقد با ساز و کار ویژه به بررسی ویژگی های اسکناس ها نظیر ابعاد ، ضخامت و همچنین با تاباندن نور های مناسب و مخصوص و … می پردازد و در زمان شناسایی اسکناس های جعلی و تقلبی ضمن فعال شدن سنسور های هشدار دهنده ، اسکناس های تقلبی را از دستگاه به صورت خودکار خارج می کند ، این محصول فوق العاده از دقت، سرعت و قدرت بالایی برخوردار است .

تفاوت سورتر با اسکناس شمار

اسکناس شمار و سورتر از نظر کارایی و کاربرد بسیار شبیه به هم هستند اما میان این دو وسیله تفاوت هایی نیز وجود دارد در حالت کلی می توان گفت که سورتر بانکی ویژگی های و قابلیت های پول شمار را دارد اما نسبت به آن پیشرفته تر بوده و از قابلیت های بیش تری برخوردار است .

سورتر اسکناس قابلیت تشخیص و شناسایی اسکناس های جعلی ، سوراخ شده ، منسوخ شده ، پاره شده ، نو و قدیمی و … را دارد اما پول شمار های معمولی که در زندگی ما مورد استفاده قرار می گیرند از چنین قابلیت هایی برخوردار نیستند و با استفاده از آن ها تنها می توان اسکناس و وجوه نقد را شمارش کرد و آمار دقیقی از پول های نقد موجود بیان کرد .

قابلیت های پول شمار 

پول شمار هایی که در بازار وجود دارند دارای انواع مختلفی هستند به طوری که هر کدام دارای ویژگی و قابلیت های مخصوص به خود می باشند ، برای مثال گروهی از پول شمارها قابلیت تشخیص اسکناس های تقلبی را دارند که به آن ها اسکناس شمار هوشمند هم گفته می شود ، برخی از اسکناس شمار ها علاوه بر پول سایر ورقه ها را نیز می توانند شمارش کنند ، برخی دیگر نه تنها می توانند تعداد اسکناس ها را شمارش کنند قابلیت بیان مقدار پول را نیز دارند .

اغلب اسکناس شمارها قابلیت شمارش پول های نو و جدید را دارند و همچنین دارای سنسور های هشدار دهنده در زمان بروز خطا و شناسایی اسکناس های جعلی و تقلب می باشند ، گروهی دیگر از پول شمارها وجود دارند که دارای فیلتر گرد و غبار هستند و با استفاده از این قابلیت از پراکنده شدنگرد و خاک در محیط در زمان شمارش اسکناس ها جلوگیری می شود .