دستگاه قیمت زن
راهنمای استفاده از دستگاه قیمت زن

راهنمای استفاده از دستگاه قیمت زن

دستگاه قیمت زن از جمله لوازم پرکاربرد در انواع تولیدی ها ، فروشگاه ها و … می باشد که با استفاده از آن می توان قیمت انواع کالا را در کوتاه ترین زمان ، با کیفیت و دقت بالا روی محصولات مختلف درج کرد .

با افزایش عرضه و تقاضا انواع کالا و محصولات تولید و وارد بازار شدند و این تولیدات روز به روز بیش تر و بیش تر شد از این رو انواع ابزار و لوازم مناسب مشاغل تولیدی و فروشگاهی تولید شدند که با استفاده از آن ها خطاهای انسانی به طور چشم گیر کاهش یافت.

همچنین به کار بردن این لوازم باعث افزایش سرعت العمل کارکنان شده است یکی از این لوازم پر مصرف دستگاه قیمت زن می باشد که جایگاه ویژه ای در انواع فروشگاه ها ، کارخانه ها ، تولیدی ها و … دارد .

دستگاه قیمت زن دستی

قیمت زن چه کاربردی دارد ؟

همان طور که ذکر شد این محصول برای درج قیمت انواع محصولات و کالا در انواع فروشگاه ها ، تولیدی ها ، شرکت ها و … مورد استفاده قرار می گیرد . 

در فروشگاهی که تعداد زیادی محصول با انواع مختلف وجود دارد به یاد نگه داشتن قیمت تمامی محصولات بسیار دشوار و یا نا ممکن است .

از این رو قیمت زن ها طراحی و تولید شدند تا کاربران با استفاده از آن ها قیمت محصولات را درج نمایند و سرعت و راندمانشان به طور چشم گیری افزایش یابد .

انواع دستگاه قیمت زن

دستگاه قیمت زن دارای انواع مختلفی است که در اندازه و ویژگی های مختلف طراحی و تولید شده است . در حالت کلی این محصول دارای دو نوع دستی و اتوماتیک است که عملکرد و ویژگی هر کدام متفاوت از یکدیگر می باشد.

البته قابل به ذکر است که قیمت زن های برقی یا تمام اتوماتیک دارای قیمت گران تری نسبت به نمونه های دستی هستند و همچنین دارای ویزگی های پیشرفته تری می باشند و سرعت آن ها بسیار بیش تر از قیمت زن های دستی است .

اما به دلیل قیمت گران آن ها چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و افراد معمولا از قیمت هزن های دستیس در امورات خود استفاده می کنند .

قیمت زن اتوماتیک :

قیمت زن های اتوماتیک یا برقی همان طور که ذکر شد تمام فعالیت ها را به صورت اتوماتیک انجام می دهد و می تواند در کوتاه ترین زمان روی تعداد زیادی کالا قیمت مربوطه را درج نمایند .

نحوه عملکرد قیمت زدن دستگاه اتوماتیک :

قیمت زن اتوماتیک دارای نوار نقاله است که محصولات روی آن قرار می گیرند و به سمت قسمت قیمت زن حرکت می کنند و پس از آن دستگاه قیمت های مربوطه را روی محصولات ثبت می کند .

همان طور که ذکر شد در این محصول افراد دخالتی ندارند و فقط افراد باید قیمت ها را تعیین و دستگاه را تنظیم کنند .

قیمت زن دستی :

قیمت زن های دستی عمومیت بیش تری دارند و نسبت به نمونه های اتوماتیک بیش تر مورد مصرف قرار می گیرند . یکی از دلایل استفاده از این دستگاه قیمت ارزان آن است البته قابل به ذکر است که دستگاه قیمت زن دستی از سرعت و دقت مناسبی نیز برخوردار می باشد که در کوتاه ترین زمان می توان با آن تعدادی زیادی از محصولات و کالاها را قیمت زد .

قیمت زن

نحوه استفاده از قیمت زن دستی :

در این دستگاه تمام فعالیت ها به صورت دستی انجام می شود که علاوه بر کیفیت مناسب دستگاه ، سرعت العمل افراد و دقت آن ها نیز بسیار مهم است .

قیمت زن دارای قسمتی برای قرار گرفتن رول مخصوص قیمت زن است که کاربران به راحتی می تواتند رول را در این قسمت قرار دهند .

قیمت زن دستی سایز کوچکی دارد به طوری که به راحتی در دست جای می گیرد و می توتن آن را به قسمت های مختلف حمل کرد .

همچنین دستگاه قیمت زن دستی دارای چرخ دنده هایی است که کابران با چرخاندن ها عدد های مناسب را به ترتیب روی دستگاه تنظیم می کنند .

شکل ظاهری این دستگاه شبیه تفنگ است و کالا را رو به روی دهانه دستگاه قرار می دهند و پس از فشردن اهرم قیمت روی کالا ثبت می شود .

انواع قیمت زن دستی :

قیمت زن های دستی دارای دو نوع هستند که نوع اول قیمت زن حرارتی می باشد به طوری که با استفاده از حرارت چسب ذوب شده و روی محصولات می چسبد . در این نوع قیمت زن ابتدا چسب ذوب شده روی کالای مورد نظر ریخته می شود و سپس برچسب روی دستگاه قرار می گیرد .

نوع دوم دستگاه های قیمت زن چسبی هستند که گروهی از آن ها دارای قابلیت جداسازی نوار پشتی چسب را دارند و گروه دیگر فاقد این قابلیت هستند از برچسب های بدون نوار پشتی برای به عنوان رول مصرفی آن استفاده می شود .

مواد مصرفی دستگاه قیمت زن 

هر محصول و دستگاه برای انجام فعالیت خود یا درست انجام دادن آن نیازمند یکسرس لوازم جانبی یا به عبارتی ملزومات است که می توان گفت این مواد ، مواد مصرفی دستگاه هستند . 

مواد مصرفی دستگاه قیمت زن شامل جوهر و رول قیمت زن می باشد .

رول قیمت زن