کارتریج لیزری
نکات مهم برای خرید کارتریج

نکات مورد توجه در زمان خرید کارتریج 

کارتریج ها قطعاتی از پرینترهای لیزری می باشند که جوهر و تونر مورد نیاز برای فرایند چاپ و پرینت را فراهم می کنند ، این قطعات نقش مهم و اصلی را در چاپ بر عهده دارند و در انتخاب و استفاده از آن باید دقت و توجه لازم را داشته باشید زیرا در صورت انتخاب نا درست کارتریج های لیزری علاوه بر کاهش کیفیت در چاپ به خود پرینتر نیز آسیب جدی وارد می شود در این مطلب سعی داریم شما را در انتخاب کارتریج مناسب راهنمایی کنیم .

کارتریج

 

پرینترهای سازگار :

توجه داشته باشید که ما دارای دو نوع پرینترهای جوهر افشان و پرینترهای لیزری می باشیم که نسبت به سایر پرینترها بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند و عمومیت بیش تری دارند از این رو در انتخاب کارتریج خود باید توجه داشته باشید که پرینتر شما جوهر افشان است و یا لیزری برای پرینترهای جوه افشان از کارتریج های جوهر افشان و برای پرینترهای لیزری از کارتریج های لیزری استفاده می شود .

دقت داشته باشید یک کارتریج با تمامی پرینترها سازگار نیست و از یک کارتریج برای تمامی پرینترها نمی توان استفاده کرد برای مثل کارتریج لیزری تنها با تعداد مشخصی از پرینترهای لیزری موجود در بازار سازگار می باشد و از آن می توان به عنوان کارتریج مصرفی این پرینترهای مشخص استفاده کرد .

 

تاریخ :

تاریخ انقضای کارتریج ها نکته مهمی است که باید در زمان خرید کارتریج به آن توجه کنید ، البته تاریخ انقضای محصول در کارتریج های جوهر افشان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در صورت تمام شدن تاریخ انقضا جوهر کارتریج خشک شده و قابل استفاده نمی باشد از این رو هزینه ای اضافی به کاربر تحمیل شده و افراد باید مجدد کارتریج جوهر افشان را خریداری کنند .

کارتریج های لیزری از تاریخ انقضای بالا تری برخودار بوده و آن ها را برای مدت طولانی تری می توان نگه داری کرد البته اگر این محصول از سه عامل طبیعی نور ، رطوبت و گرما حفظ شود .

طرح یا اصل بودن :

طرح یا اصل بودن کارتریج نکته ای دیگری می باشد که در خرید و انتخاب کارتریج باید به آن توجه لازم را داشته باشید و هرگز از کارتریج های تقلبی و ارزان قیمت به عنوان کارتریج مصرفی پرینترهای خود استفاده نکنید زیرا ضمن افت کیفیت در چاپ به خود دستگاه چاپگر نیز آسیب وارد می کند .

چنان چه اگر توانایی خرید کارتریج اصل را دارید بهتر است از کارتریج های اصل استفاده کنید البته برخی افراد با توجه به قیمت گران کارتریج اصل توانایی خرید این محصول را ندارند از این رو بهتر است از کاتریج های شرکتی و یا طرح درجه یک و با کیفیت استفاده کنید .

تعداد چاپ :

کارتریج ها از نظر ظرفیت و تعداد چاپ متفاوت می باشند از این رو کارتریج مورد نیاز خود را با توجه به نوع فرایند و میزان استفاده خود از پرینتر ها انتخاب کنید هرچه فعالیت شما بیش تر باشد و در یک دوره باید حجم زیادی از اطلاعات را چاپ کنید به کارتریج های با ظرفیت بالای چاپ نیاز خواهید داشت و هرچه فعالیت شما کم باشد کارتریج های با ظرفیت چاپ پایین نیز به راحتی پاسخگوی نیاز شما خواهند بود .

پلمپ بودن :

در زمان خرید کارتریج توجه داشته باشید که بسته بندی کارتریج شما پلمپ باشد ، زیرا برخی افراد سودجو کارتریج های اصل را با کارتریج های فیک و تقبی تعویض می کنند ، از این رو در خرید کارتریج حتما به بسته بندی محصول توجه داشته باشید که بسته بندی شما با کیفیت و مناسب باشد .

برند کارتریج :

در خرید کارتریج خود سعی کنید از کارتریج های برند استفاده کنید و از انتخاب و خرید کارتریج های برند متفرقه خودداری کنید ، کارتریج های اچ پی و کارتریج های کانن از جمله کارتریج های با کیفیت و با دوام موجود در بازار می باشند که با خیالی راحت می توانند از این کارتریج ها استفاده کنید .

نکات مهم برای خرید کارتریجکارتریج

خرید کارتریج از فروشگاه معتبر :

دقت داشته باشید برای خرید کارتریج حتما این محصول را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا محصول مورد نظر را با کیفیت اصلی و دوام بالا تهیه کنید ، رویزکالا یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر می باشد که با خیال راحت می توانید کارتریج های مورد نیاز خود را در مدل ها و ظرفیت های مختلف خریداری کنید

قیمت کارتریج :

در خرید کارتریج خود به قیمت محصول توجه داشته باشید همواره کارتریج های از قیمت بسیار ارزانی برخوردار هستند دوری کنید زیرا به احتمال زید این کارتریج ها فیک و تقلبی بوده و ضمن عدم کیفیت و کارایی مناسب ممکن است مشکلات زیادی را برای کاربر به همراه داشته باشد .

همچنین کارتریج های گران قیمت نیز دلیل بر کیفیت بالا و دوام بالای این محصول نسبت به سایر کارتریج ها نمی باشد از کارتریج لیزری استفاده کنید که دارای قیمت مناسب و معقولی باشد .