کارتریج جوهر افشان
چرا کارتریج های جوهر افشان خشک می شوند ؟

جلوگیری از خشک شدن کارتریج جوهر افشان 

کارتریج ها جوهر افشان از لوازم مصرفی در چاپگر های جوهر افشان می باشند که جوهر مورد نیاز برای انجام فرایند چاپ و پرینت در مخزن این کارتریج ذخیره شده است کارتریج های جوهر افشان از حساسی بسیار بالایی برخوردار می باشند از این رو باید در نگه دارای از آن دقت و توجه لازم را داشته باشیم تا از آسیب رسیدن به این کارتریج و همچنین خشک شدن جوهر آن جلوگیری کنیم .

کارتریج جوهر افشان

چرا جوهر کارتریج خشک می شود ؟

کارتریج های جوهر افشان لوازمی هستند که برای انجام فرایند چاپ در چاپگرهای جوهر افشان لازم و ضروری می باشند اما استفاده نادرست از این محصول و عدم رعایت نکاتی باعث خشک شدن جوهر کارتریج می شود ، دلیل اصلی خشک شدن جوهر عدم استفاده از آن برای مدت طولانی می باشد ، برخی افراد برای چن هفته و یا ماه از پرینترخود استفاده نمی کنند از این رو شاهد خشک شدن جوهر کارتریج خواهیم بود .

گرد و غبار موجود در در هوا نیز یکی از دلایل خشک شدن جوهر کارتریج می باشد زیرا این گرد و غبار ها به دریچه ها نفوذ کرده و ضمن مسدود کردن مناف روی جوهر نیز اثر گذاشته و باعث افت کیفیت جوهر می شود و همچنین این جوهر زودتر از زمان اصلی خشک می شود .

روشن بودن دستگاه چاپگر برایمدت طولانی نیز باعث خشک شدن جوهر می شود زیرا دستگاه روشن دارای انرژی و گرما است و این گرما به جوهر اثر گذاشته و باعث تبخیر ان می شود ،هر گونه گرما و دمای بالا نیز به جوهر آسیب زده و باعث خشک شدن آن می شود ، قرار گرفتن بیش از حد کارتریج جوهر افشان در هوا نیز باعث خشک شدن جوهر می شود .

کارتریج جوهر افشان

کارتریج ها اگرچه محل ذخیره و محافظت از چوهر پرینترهای جوهر افشان هستند اما این کارتریج از امنیت چندان بالایی در محافظت از جوهر برخوردار نیستند زیرا این قطعه دارای منافذ متعدد می باشد که هوا از این منافذ عبور کرده و باعث خشک شدن جوهر می شود .

دقت داشته باشی که کارتریج های جوهر افشان دارای تاریخ انقضا می باشند و در صورت تمام شدن تاریخ انقضای محصول جوهر خشک شده و قابل استفاده و کارایی نیست .

جلوگیری از خشک شدن کارتریج جوهر افشان 

عوامل متعدیی وجود دارد که با رعایت آن ها و انجام یک سری کارها می توانید از خشک جوهر کارتریج های جوهر افشان خود جلوگیری کنید و از محصول مورد نظر استفاده بهینه داشته و از صرف هزینه مجدد و اضافه برای تهیه کارتریج جوهر افشان جلوگیری کنید .

خاموش کردن چاپگر ها پس از اتمام کار :

چاپگر ها یکی از دلایل اصلی در خشک شدن جوهر کارتریج می باشند ، زمانی که فرایند چاپ را انجام می دهند دستگاه پرینتر داغ می شود اما این گرمای دستگاه تا زمانی که پرینتر به برق متصل است و یا در حالت آماده کار قرار دارد در دستگاه وجود داشته و هرگز دستگاه خنک نمی شود .

جوهر هم با جذب گرما تبخیر شده و رفته رفته خشک می شود از این رو بهتر است برای جلوگیری از خشک شدن جوهر پس از تمام شدن فرایند چاپ و یا زمانی که دیگر از پرینتر استفاده نمی کنید آن را خاموش کرده و دستگاه را از برق بکشید .

توجه به تاریخ کارتریج جوهر افشان در زمان خرید :

کارتریج های جوهر افشان دارای تاریخ انقضا می باشند از این رو بهتر است از کارتریج های جوهر افشانی استفاده کنید که مدت زمان زیادی از تاریخ انقضای آن ها مانده است زیرا کارتریج های جوهر افشانی که مدت کمی تاریخ انقضا دارند خیلی زود خشک شده و هزینه اضافی برای کاربر را به دنبال دارند .

تمیز کردن کارتریج و پرینتر :

دقت داشته باشید که هر گونه آلودگی و گرد و خاک باعث آسیب به جوهر و خشک شدن آن می شود همچنین در صورت تمیز نبودن قطعات دستگاه به خوبی کار نمی کند و گرمای تولید شده توسط آن نیز بیش تر خواهد بود از این رو شاهد خشک شدن زود هنگام جوهر کارتریج خواهیم بود ، به همین خاطر بهتر است کارتریج خود را و همچنین دستگاه پرینتر را خوب تمیز کند تا ضمن حفظ کیفیت جوهر دستگاه نیز به خوبی فرایند چاپ و پرینت ادامه دهد .

استفاده مکرر از کارتریج و انجام فرایند چاپ :

همان طور که ذکر شد عدم استفاده طولانی مدت از پرینتر و انجام ندادن چاپ و پرینت برای مدت طولانی در دوره استفاده از جوهر کارتریج باعث خشک شدن آن می شود و هرگز جوهر باز را برای چن هفته و یا یک ماه نمی توان نگه داری کرد از این رو برای جلوگیری از خشک شدن جوهر باید به طور مکرر از چاپگر استفاده شده و فرایند چاپ و پرینت را انجام دهید اگر جزو مشاغلی هستید که از پرینتر استفاده زیادی ندارید می توانید هر چند وقت یک بار مطالبی را چاپ کرده تا صرفا از خشک شدن جوهر کارتریج خود جلوگیری کنید .

اگر برای مدت طولانی پرینتر خود را روشن نکنید و از آن اسفاده نکنید کارتریج جوهر افشان شما کارایی خود را از دست داده و هرگز قابل استفاده نخوهد بود زیرا این مایع با کیفیت ، کیفیت و کارایی خود را از دست داده و به ذرات خشک و غیر قابل استفاده تبدیل شده است .

آیا کارتریج خشک شده قابل شارژ است ؟

دقت داشته باشید که پس از خشک شدن جوهر کارتریج هرگز نمی توان ان را شارژ کرد و مجدد مورد استفاده قرار داد ، در زمان خشک شدن جوهر ، این جوهر به منافذ هد و یا سایر منافذ کارتریج نفو کرده و در آن جا خشک می شوند و باعث انسداد منافذ می شود از این رو اگر این کارتریج را شارز هم کنید کارایی مطلوب را نخواهد داشت .

البته برخی افراد بر این باورند که کارتریج های جوهر افشان خشک شده هم قابل شارژ می باشند البته این فرایند بستگی به مدت زمان خشک شدن جوهر دارد اگر جوهر شما بیش از حد خشک نشده باشد می توان قطعات را تمیز کرد و مجدد شارژ کارتریج را انجام داد از این رو بهتر است برای شارژ کارتریج های جوهر افشان از افراد متخصص و آگاه کمک بگیرید تا از بروز آسیب های احتمالی و همچنین تحمیل هزینه اضافه به کاربر جلوگیری شود .

 

کارتریج جوهر افشان

 

از کجا بفهمیم جوهر کارتریج خشک شده است ؟

برای این که بفهمیم جوهر کارتریج خشک شده است یا خیر کافی است صفحاتی را برای انجام فرایند چاپ وارد دستگاه کنیم اگر چاپ انجام نشد و متوجه شدید دستگاه پرینت نمی گیرد و همچنین خطوط سفید رنگی را در ورقه های چاپ شده مشاهده کردید در واقع جوهر کارتریج خشک شده و باید اقدام به تعویض کارتریج جوهر افشان خود کنید .