پرینتر
پرینتر لیزری بخریم یا پرینتر جوهر افشان ؟

پرینتر لیزری یا پرینتر جوهر افشان ؟

اگر از افرادی هستید که تمایل به خرید پرینتر دارید حتما این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که آیا پرینتر لیزری مناسب است و یا پرینتر جوهر افشان در این مقاله شما را به طور کامل با هرکدام از این پرینترها و همچنین قابلیت و ویژگی ها آن ها و در ضمت تفاوت این دو پرینتر و …آشنا خواهیم کرد تا بتوانید بهترین محصول را برای کسب و کار خود تهیه کنید و بتواندی بهترین و سود مند ترین استفاده را از پرینتر خود داشته باشید .

پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهر افشان از انواع پرینترهای پر مصرف و رایج می باشند که در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند  اگر چه از نظر ماهیت و عملکرد این رو محصول بسیار شبیه هم بوده اما میان آن ها تفاوت های اساسی نیز وجود دارد .

پرینتر لیزری چیست ؟

چاپگر لیزری یکی از انواع پرینترهای موجود در بازار است که با استفاده از آن می توانید اطلاعات موجود در نرم افزارها و رایانه ها را در کسری از ثانیه بدون هیچ محدودیت و مشکلی پرینت بگیرد این محصول از دوام بالایی برخوردار است ، قدرت چاپ بالایی دارد ، کیفیت چاپ در آن فوق العاده بالا می باشد پرینترهای لیزری از تکنولوژی جدید پشتیبانی می کنند .

فناوری چاپ در این محصول لیزری می باشد ، پرینت لیزری با استفاده از جریان برق کار می کند ، لوازم مصرفی در این دستگاه کاغذ ها و کارتریج های لیزری می باشند ، جوهر مورد نیاز برای چاپ و پرینت در کارتریج لیزری توسط پودر تونر ذخیره شده در مخزن کارتریج تامین می شود . تونر دهی در پرینترهای لیزری توسط درام کارتریج انجام می شود .

پرینتر لیزری یا پرینتر جوهر افشان

پرینتر جوهر افشان چیست ؟

چاپگرهای جوهر افشان یکی از رایج ترین پرینترهای موجود در بازار می باشند که از کیفیت چاپ مناسبی برخوردار بوده و با استفاده از آن می توانید انواع تصاویر و نقشه های رنگی را با کیفیت مناسب و مطلوبی چاپ کنید ، لوازم مصرفی در پرینتر های جوهر افشان کاغذ ها و کارتریج های جوهر افشان می باشند در این محصول با استفاده از هد فرایند جوهر دهی انجام می شود ، جوهر مورد نیاز برای فرایند چاپ و پرینت در این پرینتر توسط مایع ذخیره شده در مخزن کارتریج تامین می شود .

پرینترهای جوهر افشان قابلیت اتصال به رایانه ها و نرم افزار ها را دارد و با استفاده از آن اطلاعات مورد نیاز خود را می توانید با کیفیت مطلوب چاپ کنید این پرینتر نیز با استفاده از نیروی برق کار می کند.

پرینتر لیزری یا پرینتر جوهر افشان

تفاوت پرینتر لیزری با پرینتر جوهر افشان 

حالا که با پرینتر لیزری و پرینتر جوهر افشان آشنا شدید به مقایسه این دو محصول و بیان تفاوت ها و شباهت های آن ها خواهیم پرداخت .

قیمت :

پرینترهای جوهر افشان نسبت به پرینترهای لیزری دارای قیمت ارزان تری هستند و آن ها را باقیمت ارزان تری می توان تهیه کرد اما هم چنان پریننرهای لیزری با توجه به دوام و کارایی که دارند نسبت به پرینتر جوهر افشان انتخاب مقرون به صرفه تری می باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد .

 

هزینه تعمیرات :

پرینترهای لیزری با استفاده از تکنولوژی جدید طراحی و تولید شده اند هزینه تعمیرات و نگه داری از کارتریج های لیزری ارزان تر از پرینترهای جوهر افشان است و برای نگه داری و سرویس پرینترهای جوهر افشان باید هزینه زیادی را پرداخت کنید .

 

دوام :

دقت داشته باشید که هم پرینتر لیزری و هم پرینتر جوهر افشان از دوام بالایی برخوردار هستند و برای مدت طولانی می توانید از آن ها استفاده کنید اما پرینتر لیزری از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به ندرت خراب می شود از این نظر در رده بالا تری نسبت به پرینتر جوهر افشان قرار دارد .

 

نوع کارتریج :

کارتریج از لوازم مصرفی در هر دو نوع پرینتر می باشد اما در پرینتر لیزری از کارتریج لیزری و در پرینتر جوهر افشان از کارتریج جور افشان استفاده می شود ، کارتریج لیزری از دوام بالا تری برخوردار است و برای مدت طولانی تری می توان از آن استفاده کرد و به ندرت آسیب می بیند ، همچنین کارتریج لیزری از ظرفیت بالای چاپ برخوردار است و با استفاده از هر کارتریج در دوره مصرف آن تا هزاران صفحه را با کیفیت مناسب و مطلوب مب توان چاپ کرد و یا پرینت گرفت .

کارتریج جحوهر افشان از دوام پایین تری نسبت به کارتریج لیزری برخوردار است و آسیب پذیری در آن نییز بیش تر است ، کارتریج های جوهر افشان از قیمت گران تری نسبت به نمونه لیزری کارتریج برخوردار است و همچنین ظرفیت چاپ در آن محدود تر و کم تر می باشد .

 

اشغال فضا :

پرینترهای لیزری فضای کم تری را از فضا اشغال می کنند و این دستگاه در اندازه جمع و جور تر و شیک تر در بازار عرضه شده است و اما پرینترهای جوهر افشان نسبت به پرینترهای لیزری به فضای بیش تری بری قرار گرفتن نیاز دارند .

 

سرعت چاپ :

سرعت چاپ در پرینترهای لیزی به طور چشم گیری از پرینترهای جوهر افشان بیش تر است به طوری که در کوتاه ترین زمان ممکن می توان حجم زیادی از اطلاعات را با کیفیت عالی چاپ کرد ، پرینتر های جوهر افشان عملکرد کند تری نسبت به پرینتر لیزری دارند .

 

خروجی چاپ :

برگه های چاپ شده پس از خروج از دستگاه پرینتر لیزری خشک هستند اما برگه های خروجی از پرینترهای جوهر افشات دارای رطوبت می باشند از این رو مدتی برای خشک شدن آن ها باید صبر کرد .

 

قیمت کارتریج :

هزینه ای را که باید برای خرید کارتریج پرینترهای لیزری صرف کنید بسیار ارزان تر و مقورن به صرفه تر از هزینه خرید کارتریج های جوهر افشان می باشد .

 

پرینتر لیزری بهتر است و یا پرینتر جوهر افشان ؟

با پرینترهای لیزری و با پرینترهای جوهر افشان و تفاوت آن ها آشنا شدیم حالا سوال بر این است که کدام گزینه برای کسب و کار شما انتخاب مناسبی است ، توجه داشته باشید کهپرینترها باید با توجه به نیاز کاربر و همچنین نوع کسب و کار انتخاب شود .

 

 

 

پرینتر جوهرافشان مدل L1800 اپسون

پرینتر مناسب چاپ رنگی :

اگر کسب و کار شما به گونه است که لازم است چاپ رنگی بیش تری داشته باشید و انواع تصاویر های رنگی را پرینت بگیرد بهتر است از پرینترهای جوهر افشان استفاده کنید زیرا این پرینترها کیفیت فوق العاده در چاپ تصاویر رنگی دارند اما پرینتنر لیزری نتونسته عملکرد بهتر از پرینتر جوهر افشان در چاپ رنگی داشته باشد .

 

پرینتر مناسب چاپ سیاه و سفید :

پرینترهای لیزری برای سایر چاپ ها انتخاب مناسبی می باشند زیرا از سرعت بالایی برخوردار بوده و در کوتاه ترین زمان انواع اطلاعات را می توانید پرینت بگیرید و هیچ محدودیتی در چاپ و پرینت نخواهید داشت پرینترهای لیزری اگرچه از قیمت گران تری نسبت به پرینترهای جوهر افشان برخوردار هستند اما دارای کیفیت و کارایی عالی بوده به طوری که این محصل به ندرت خراب می شود و همچنین در صورت بروز اختلا و خرابی با کم ترین هزینه می توان آن را تعمیر کرد .

پرینترهای لیزری به مراقب خاصی نیاز ندارند و امنیت در آن ها نیز بالا می باشد ، کارتریج این محصول از ظرفیت و دوام بالا تری برخودار بوده و از صرف زمان و هزینه اضافی برای تهیه مجدد کارتریج جلو گیری می کند در حالت کلی می توان گفت پرینترهای لیزری مقرون به صرفه تر و اقتصادی تر از پرینتر های جوهر افشان می باشد دقت داشته باشید که هزینه چاپ در پرینترهای لیزری ارزان تر است .

 

پرینتر لیزری چندکاره مدل MFP-M130a اچ پی

کیفیت چاپ پرینتر لیزری بهتر است یا پرینتر جوهر افشان ؟

دقت داشته باشید که هم پرینتر لیزری و هم پرینتر جوهر افشان هر دو دارای کیفیت مطلوبی در چاپ و پرینت هستند اما پرینترهای جوهر افشان در چاپ و پرینت رنگی عملکرد مناسب تری نسبت به پرینترهای لیزری دارند اما در چاپ های سیاه و سفید و تک رنگ عملکرد پرینتر لیزری مناسب است .

توجه داشته باشید با پرینترهای لیزری روی انواع برگه های نازک نیز می توان چاپ ایجاد کرد اما این محصول در چاپ های رنگی روی کاغذ های ضخیم و پی وی سی عملکرد مناسبی ندارد ، همچنین پرینترهای جوهر افشان روی کاغذ های نازک نمی توانند چاپ مناسبی داشته باشند زیرا جوهر به صورت برجسته روی کاغذ قرار می گیرد ، همچنین در اثر ریختن قطره و آب روی کاغذ های چاپ شده توسط پرینتر جوهر افشان ، این جوهر پخش شده و اطلاعات خوانایی خود را از دست می دهند.

 

 

سخن آخر :

هم پرینتر لیزری و هم پرینتر جوهر افشان دارای کیفیت مناسب و مطلوبی هستند اما پرینترهای لیزری دارای قدرت و سرعت بیش تری نسبت به پرینترهای جوهر افشان می باشد از این رو این محصول می تواند انتخاب مناسبی برای کاربران باشد البته پرینتر لیزری اگرچه دارای قیمت گران تری نسبت به پرینتر جوهر افشان است اما با توجه به کاربرد ، دوام و هزینه کارتریج و تعمیرات نسبته به پرینتر جوهر افشان به صرفه تر است .

اما پرینتر لیزری در چاپ تصاویر رنگی محدودیت دارد و نسبت به پرینتر جوهر افشان در رده پایین تری قرار گرفته استن اگر از کسب و کارهایی هستید که باید مرتب چاپ رنگی داشته باشید بهتر است از پرینتر های جوهر افشان برای کسب و کار خود استفاده کنید.