صحافی کتاب
برای صحافی کردن کتاب در لوازم التحریری به چه دستگاه هایی نیاز داریم ؟

صحافی کردن یکی از موثر ترین روش ها در حفظ و نگه داری اطلاعات به صورت یک جا و مرتب می باشد به طوری که استفاده از این روش روز به روز رو به افزایش است و افراد از روش صحافی کردن در مشاغل و زمینه های مختلف استفاده می کنند .

از جمله مکان هایی که استفاده زیادی از دستگاه صحافی دارند لوازم التحریری ها می باشند از این رو افرادی که دارای لوازم التحریری هستند باید مناسب ترین لوازم را برای انجام فرایند صحافی در این مکان ها تهیه کنند .

امروزه بسیاری از افراد به خصوص دانش آموزان تمایل زیادی به صحافی کردن کتاب دارند . همان طور که می دانید ورقه های کتاب های درسی و همچنین سایر کتاب ها با استفاده از روش صحافی چسب گرم به هم چسبیده اند .

ورق زدن در این کتاب ها کمی دشوار است و همچنین در استفاده های زیاد ممکن است ورقه های کتاب از هم جدا شوند از این رو افراد از روش صحافی کردن برای سهولت استفاده از کتاب و همچنین جلوگیری از آسیب به برگه ها و جدا شدن و از بین رفتن آن ها استفاده می کنند .

دستگاه های مورد نیاز برای صحافی و فنری کردن کتاب و جزو

توجه داشته باشید که دستگاه های صحافی در سه نوع مختلف هستند که عبارتند از : دستگاه صحافی مارپیچ ، دستگاه صحافی دوبل ، دستگاه صحافی پلاستیکی از بین این سه نوع فقط دستگاه صحافی مارپیچ است که برای صحافی کتاب و جزوات استفاده می شود و کارای دو دستگاه دیگر برای کتاب و جزو نیست.

صحافی کتاب

 

کاتر برش کتاب و یا گیوتین کتاب

اولین دستگاه که هر فرد برای انجام صحافی کتاب به آن نیاز دارد کاتر گیوتین می باشد . زیرا باید ابتدا قسمت چسب خورده کتاب را از ورقه ها جدا کنیم که جداسازی این قسمت از کتاب تنها با استفاده از کاتر امکان پذیر است به طوری که با استفاده از این محصول قسمت چسب خورده را برش و جداسازی می کنند .

لازم به ذکر است که این قسمت را نمی توان با کاتر های معمولی برش زد و برای برش قسمت چسب خورده کتاب حتما باید از دستگاه کاتر مخصوص مانند

کاتر دستی سایز A3-868 AX

  کاتر دستی سایز A3-858 AX

کاتر رومیزی دستی 858 سایز A4

 کاتر دستی اهرمی سایز AX A4-868  استفاده کرد. این چهار مدل کاتر دو مدل در سایز A3 و دو مدل نیز در سایز A4 هستند برای برش برگه های بیش از 10 یا 20 برگ که ضخامت زیاد می شود باید از این نوع کاتر ها استفاده کرد این گیوتین ها تا 400 برگ را به طور همزمان برش می دهند.

 

 

کاتر

دستگاه سیمی کن مورد نیاز صحافی :

دومین لوازم و دستگاهی که برای انجام صحافی کتاب به آن نیاز داریم دستگاه صحافی می باشد . همان طور که می دانید ما دارای انواع مختلفی از دستگاه صحافی هستیم . از این رو باید به خرید دستگاه صحافی مورد نیاز خود اقدام کنیم .

 برای صحافی کردن کتاب ازدستگاه صحافی مارپیچ استفاده می شود ، سایر دستگاه ها مناسب صحافی کتاب یا جزوات با تعداد برگ زیاد نیستن و برای صحافی موارد مانند تقویم استفاده می شوند ، پس دفت داشته باشید حتما از دستگاه فنر زن مارپیچ استفاده کنید.

در هنگام خرید دستگاه صحافی اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید حتما با کارشناس های ما تماس بگیرید تا با توجه به نیاز شما بهترین مدل را به شما معرفی کنند ، در انتخاب مدل دستگاه صحافی باید به کارایی دستگاه و حجم کار خود دقت کنید ، بهترین راه برای انتخاب یک دستگاه با کیفیت و مناسب دریافت مشاوره از کارشناسان رویزکالا است ، شما می توانید بدون پرداخت هزینه ای اطلاعات کاملی در مورد دستگاه ها و نحوه کار کرد آنها دریافت کنید.

شماره تماس جهت دریافت مشاوره : 02188491096-02188491246

 اگر شما استفاده زیادی از دستگاه صحافی ندارید و به طور ماهانه حدود 5 تا 10 عدد کتاب را صحافی می کنید دستگاه های صحافی معمولی به راحتی می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند .اما اگر روزانه تعداد زیادی از کتاب ها را باید صحافی کنید بهتر است از دستگاه های صحافی پیشرفته تر در کسب و کار خود استفاده کنید .

جهت مشاهده تعرفه و قیمت فنرزدن کتاب 1402 کلیک کنید.

دستگاه صحافی مارپیچ مدل AX 9080A

 

فنر مورد نیاز برای صحافی :

سومین لوازمی که باید در صحافی کردن کتاب ها تهیه شود فنر مناسب است که باید با توجه به نوع دستگاه و همچنین میزان ورقه های یک کتاب انتخاب و مورد استفاده قرار بگیرند به طوری که در دستگاه صحافی مارپیچ از فنر مارپیچ استفاده می شود . فنر های مارپیچ مخصوص فنری کردن کتاب و جزو است و در سایز های مختلف وجود دارد.

فنر صحافی

طلق رو جلدی ضخیم 

طلق رو جلدی یکی دیگر از لوازم صحافی است از این نوع طلق ها بر روی برگه های صحافی شده استفاده می شود ، کاربرد این طلق ها جلوگیری از آلوده شدن سطح کاغذ و منظم کردن جزو و کتاب است ، بعد از صحافی باید برگه ها را درون یک جلد مناسب قرار دهید و سپس فنری کنید.